MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Ahad, November 14, 2010

Cerita dulu-dulu

Ada seorang kanak-kanak perempuan berumur 4 tahun. Beliau ada adik lelaki berumur 3 tahun dan seorang lagi adik yang berada dlm perut emaknya tapi belum tahu laki ke pompuan. Anak kecil ini banyak menghabiskan masa bermain di rumah neneknya berbanding bermain dengan adik lelakinya di rumah mereka. Sebabnya beliau akan sering dimarah kerana membuli adik lelaki yang masih berhingus dan tidak tahu apa-apa tentang erti hidup. Sebenarnya beliau juga tidak tahu erti hidup tapi beliau agak pintar sedikit berbanding si adik.

Bila bermain-main di rumah nenek, beliau dpt ramai kawan yang sebaya dan juga tidak sebaya. Maknanye lebih tua drp beliau. Tapi disebabkan beliau seorang yg byk ckp serta mulut lebih kurang mcm mak nenek (nenek beliau pun mcm tu, mak beliau tidak begitu!) jadi adalah tidak menjadi masalah beliau berkawan dgn kanak-kanak yg lebih tua daripada beliau.

Lazimnya mereka akan bermain masak-masak. Main mak-mak. Main artis-artis, main laki bini. Kalo bab main bola, main guli, hatta main tangkap ikan pun beliau ikut serta tapi setelah beliau besar sikit mungkin pada umur 7-8 tahun.

"Awak ni, pegi la pasar. Beli ikan ke, sayur ke, ikan bilis ke? Boleh saya masak! Kang awak jugak yg nak makan".

Ini adalah antara dialog yang beliau gunakan jika bermain laki bini. Jika main masak-masak pulak beliau dan kawan2 akan goreng pasir, daun2 kayu dan air paip. Ops! Air paip tak boleh digoreng.

"Hai! Lama tak jumpa, you dah jobless ke skrg? Kesian....". Artis bersembang dengan artis yg dah lama tak keluar TV.

Ops! sekali lagi. Rasanya beliau tak reti lagi nak sebut perkataan "jobless".

"Adik nak susu ye? Tunggu kejap eh, nanti mak buatkan susu".

Dah tentu dialog main mak-mak. Tapi yg jadi anak selalunya patung beruang pemberian mak sebenar beliau pasal adik beliau rimas didodoi peluk kecuali oleh mak sebenar bukan mak olok-olok. Mana tak rimas, adik sama besor ngan kakak!

Tapi itu cerita dulu, masa beliau masih kecik. Tapi skrg beliau dh besar. Tak main mak-mak lagi, cuma teringin nak jadi mami. Tak main laki bini lagi, cuma teringin nak berhubby. Tak main artis-artis lagi, pasal beliau dh cukup glamer dikalangan kawan-kawan. Yeeha!

5 ulasan:

akuPM berkata...

huhuhu mesti citer ko neh :P

Zampeada berkata...

i like.

-MsGoodNite- berkata...

haiza - ermm... ye kot..

zam - tenkiu

Linglung berkata...

ecewaaahhh! pjg2 cerita konklusinya lu dah teringin nak kawen rupanya...ye dak?

-MsGoodNite- berkata...

Linglung - Ye ar. Takkan nk habaq direct. malu la gua! kah kah kah!