MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Selasa, September 29, 2015

Soalan Cinta Di Muka Buku

Kalo nak tulis pasal mende ni, rasa dulu-dulu aku penah tulis. Kalo tak 100% sama atau berkait, separuh mesti ada. Pasal cinta ditolak. Apa korang kena buat? Cuba meraih semula cinta, berusaha memenangi hati atau move on?

Bila terbaca satu soalan yang dipost kat grup FB, dan baca komen-komen kat situ aku terpanggil untuk tulis sikit pasal ni. Aku agak mamat ni masih budak muda belia. Sebab tu dia guna gambar Zizan sebagai DP. Lagi satu sebab dia boleh tanya soalan camni kat page grup. Banyak kena bahan la daripada dapat nasihat.

Ok. Bagi aku, kalo kes macam ni ada baiknya kau move on saje. Tak guna nak bazirkan masa lagi untuk cuba kembali atau dapatkan si dia semula. Kalo dah dia bagi hint tak nak kawan dengan kau lagi, buat apa tebalkan muka terhegeh-hegeh mengejar. Kalo kau dalam fasa baru nak mendekati; itu boleh diterima dan memang patut kau buat. Tapi kalo dalam pada dah berkawan (belum couple, tapi sedang rapat) tetiba dia berhenti menjadi kawan kau itu tandanya dia memang taknak kau la. Siap gunakan orang tengah untuk bagitahu kau maksud isi hati dia, lagi la tak boleh blah. Jadi angkat kaki sajalah. Daripada dicanangnya ke orang sekeliling kau muka tak malu, baik kau dengan tenang dan gagah pergi dari dia.

Mungkin dia tu cinta pandang pertama kau, susah nak lupa tapi percayalah, daripada hati kau dilenyek macam keledek nak buat kuih Cek Mek Molek, ada baiknya kau pasang badan cari makwe baru.

Tiada ulasan: