MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Khamis, Julai 24, 2008

Aku & PU3 UMNO

Tahun 2008 ni adalah tahun pemilihan bagi jawatankuasa pu3 Umno di setiap peringkat. Arghh.. aku dh malas betul dgn benda2 ni sume.. dh bosan, fed-up dengan karenah2 mereka yg mengaku kononnya telus tapi hampeh. Aku mmg dh nekad nak tarik diri dr bertanding untuk jawatankuasa pu3 bahagian. walopun bakal ada pembaharuan yg akan wujud berdasarkan terdapat pertandingan untuk merebut kerusi ketua pu3 bahagian dan timbalan ketua pu3 bahagian. aku dh tak kisah ttg semua tu. Mlm ni plak ada mesy agung pemilihan jawatankuasa pu3 di peringkat cawangan. adei ai.. lemah betul la... penyakit pu3 yang ada kat cawangan aku ni ialah... tak aktif, malas ikut program dan yg penting mereka tidak berminat. masuk jadi ahli hanya kerana ajakan rakan atau saja suka2. so, bila diminta berikan komitmen, mereka akan rasa terbeban. tp aku tak salahkan diaorg. UMNO adalah sebuah parti yg disertai oleh mereka2 yang dengan rela hati untuk berpolitik. bukan di bayar atau pon ada imbuhan. so, kalo mereka refused, aku takleh nak kata apa la kan.. malam ni pon, aku mcm tak cukup ahli je yg akan dtg. ari pon mcm nak ujan.. ada la alasan mereka... actually, pasal asalnya, aku sendiri dh tak nak buat mesy mlm ni, sbb aku yakin sgt tak akan dpt sambutan menggalakkan.. tp mengenangkan YB yang tanye aku sendiri.. so aku ckp je la buat mesy mlm nih.. tak aku dh ckp, aku tak jamin mesy dpt berlangsung atau tidak. bila YB sendiri dh faham keadaan yg melanda.. aku rasa lega sket. so, lepas ni aku boleh bebas kerana ini tahun terakhir aku berkhidmat dalam parti baik dlm cawangan atau peringkat bahagian. hampir 7 tahun aku terlibat dlm politik kecil-kecilan ni, dan aku rasa tak best pon.. ahhaha.
Yang bestnya bila time gi jalan2 la.. tp sebagai jawatankuasa pu3 bahagian, aku tetap jalankan tugas yg diamanahkan bila ada program2 atau apa2 yg perlukan tenaga kerja aku dan rakan2. cuma skrg ni aku rasa nak berehat.... bagi peluang pada org lain plak...


*Aku - Ready to be a new one!

Tiada ulasan: