MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Selasa, Julai 29, 2008

Aku, Sindarella & Gol n Gincu...

9 PM tadi aku tgk Sindarella TV3 lakonan Sharifah Amani, Bront Palarae & Remy Ishak serta beberapa lagi pelakon lain. Ermm.. actually i was followed all the episodes of this series. But now i dont want to talk about the whole stories from the beginning till the end. Aku rasa pada sesiapa yg tengok siri ni dh cukup masak dan tahu jalan citernya.
Apa yg aku nak tulis kat sini is about the ending. Ramai yang buat andaian bahawa antara cinta Zoela terhadap Hussein dan Haidar, tomboy ni akan pilih Haidar kerana perwatakan matang dan gentleman Haidar berbanding Hussein. Hussein cuba membuktikan dia seorang yang setia kepada cinta tapi dia tidak cukup kuat untuk membuktikannya. Aku sendiri, at first buat andaian yang ending nya Zoela akan pilih Hussein. Ya, walaupon Hussein pernah sakitkan hati pompuan tu, tapi that's her first love beb! How could we forget our first love so easy. Tapi aku silap! Kalo kenyataannya yg berlaku kepada aku, mungkin aku akan pilih Hussein. Biarlah Hussein tak jadi Raja Inderapura pun, tp i will choose him coz he is my first love. ( let's say aje laa..)
But Zoela choose no body! Either Hussein or Haidar. I'm quite frustrated about her decision. Mungkin bagi Zoe, cinta itu perlu datang dari hati disertai kekuatan dan keberanian untuk meluahkannya.
Now, i realized why zoela buat keputusan mcm tu... bcoz she know that Haidar not truly love her. Hussein plak, walopun dah menangis2 melutut meluahkan rasa cinta dan sayang.. so bad.. it was too late. Lagipon, Hussein terlalu lemah untuk meluahkannya. Hanya selepas Haidar "acting bagai nak rak..." hahaha..
Suddenly, I remember about a film yg turt berkisar tentang kekuatan hati seorang perempuan dlm mendapatkan cinta - Gol & Gincu. I like the story. Kekuatan Putri selepas ditinggalkan Eddy. Bagaimana Putri bangkin bila kehilangan cinta. Kekuatan hati yang ada dlam diri membantu Putri menghadapi kehidupan dan cinta baru. The same thing happened to Zoela...lebih kurang. Finally, Hussein & Haidar temui kehidupan mereka sendiri, dan Zoela.. tetap sepeti biasa. Cinta boleh datang dan pergi tanpa dipaksa, dan cinta juga tidak semestinya bersatu walaupon ia cinta pertama.
* Best Ost Sindarella - Warkah by Bau


*Aku - Rasa cam terkena diri sendiri jer..ahaks!

Tiada ulasan: