MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Khamis, Februari 18, 2010

2 in 1

Hari ni ada entry baru...

1st nak story sket pasal somebody yg aku dah reject dlm senarai (BFF ke???) aku. Kalo boleh tak nak langsung dah amik tahu, jumpa @ berbicara dengan dia.. tapi apakan daya sebab si polan masih ada hutang dengan aku. So, nak tak nak aku x boleh putuskan "hubungan" ni buat sementara waktu selagi hutang belum jelas. Ada pun, nak dijadikan cerita bila aku sms la makhluk tuhan ni dan nyatakan yg aku desperate nak guna duit. Itu pun nasib baik aku tak minta semua duit yang dia hutang.. just minta RM500 je dulu. Tapi dia dpt bagi RM250 je dulu. Katanya, kalau dpt payment on Saturday, dia bagi lagi Rm250. Ermm.. well, jadi la kan, daripada takde langsung. Kadang2 aku baran gak dgn dia nih.. sket punye lama dah hutang bertangguh. Tahun 2010 ni dh masuk 5 tahun, cuba la korang bayangkan. Aku ni baik sgt ke? sampai leh biar hutang lapuk 5 tahun tak berbayar. Ala.. nak kata banyak sgt tu tidak ler.. tapi boleh le tahan. Pinjam Rm3k. Dh bayar sebeum ni RM1300 so balance RM1700. Tu le jumlah yang duk bertanggung nak masuk 5 tahun. Kalo dibayarnya ansur2 pon, aku tak kesah..dh lama dah abis agaknya. Hopefully, Sabtu ni dpt la separuh yg dijanjikan tuh. I have something to do with it!

2nd..about life. Well, tak kira lah tentang siapa.. tp aku sedar, setiap manusia mmg tak pernah lari dari masalah. Kalau tak masalah besar, masalah kecil. Lebih2 lagi bila hidup makin dewasa, makin byk masalah yg menjengah. Aku sendiri pun, bila berdepan masalah, ada kalanya aku rasa boleh handle.. kalau tak pon, aku cuba buat selamber...berlagak tenang. Ye lah.. cuba nak settlekan, nampak mcm berat so buat tak tahu aje la.. terima saje apa yg berlaku. Tp bukan masalah aku yang aku nak cerita. It's all about my brother and parents.
Adui.. nak komen pun susah. Yelah.. sebelah pihak ni adik, sebelah pihak ni mak bapak. Walaupun sepatutnya kita kena lebihkan mak bapak dari org lain kan?! (bg yg single). Tapi aku kena amik kira juga apa masalah adik aku. Actually hari ni bila dia balik aje ke rumah, aku tgk mukanya masam je. Aku sekadar berbasi2 tanyakan tentang peluang job yang diceritakan oleh anak jiran aku. Langsung terbukalah cerita yang dia baru saje balik dari rumah parents aku. Baru lepas berperang mulut gara2 kerja... Nak aku detailkan kat sini, terlalu rumit utk dirungkaikan, tp aku faham la apa yang berlaku. Parents aku terlalu mendesak. Adik aku ni pulak sekadar berhati2 dengan peluang job yang dinyatakan. Maklum la... ke Algeria.
Aku cuam sekadar dapat denagr keluhan hati dia yang bunyi nya seperti berjauh hati dengan kata2 mak dan abah. Apa lagi yang boleh aku buat? Ckp lebih2 kang, dia kecik hati dengan aku pulak. Lagi pun aku tahu, kadang2 cara mak dan abah ada juga yg aku tak setuju. Dan bila adik aku bercerita, aku dh dapat baca apa yang berlaku kerana itu lah yang selalu berlaku bila "sesi kaunseling keluarga" berlaku. Cuma aku mengharapkan, perselisihan ini tak berpanjangan.

Aku - Rasa tension, bengang, tak puas hati pada perkara yg tak pasti...

3 ulasan:

Sky Angel berkata...

zura..
my advice.. never and ever bg org pinjam duit u.. u bkn dpt kwn.. tp.. dpt musuh.. unless.. adik-beradik.. mak bapak.. 3000 is a big amount of money tau.. remember my advice.. jgn buat lg k.. esp kalu guys yg mintak pinjam.. kalu setakat 100, ok ler.. more than that-say no k..

Zampeada berkata...

mcm2 kisah kan... sib baik adik ko tuh ada kakak yg memahami... kalau tak susah jugak dia.

-MsGoodNite- berkata...

yani : yup.. i learn my lesson now! thanks... baru2 ni pon ada sorang mamat nk pinjam duit. berani dia, sbb baru je kenal i, so i mmg tak bagi pinjam la...

Zam : itu ler...aku pon tak nak la sebelah sape2.. dengar aje la..