MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Khamis, April 01, 2010

Apabila BARCELONA seri dgn Arsenal

Game awal pagi 1st April tadi mmg cukup sengit dan mantop!. Kiranya, tak sia-sia aku bangun utk watch the match. Maklum le, biasa aku malas gak nak bersengkang mata pasal bola ni, tgk game yg main awal je. Tapi bila game yang melibatkan team "best" and Mr. Messi..sanggupku korbankan tidurku..hehehe.
Perlawanan hari sebelumnya Bayern Munich v Man United, tak dapat aku tonton live sbb tidur lebih enak..Yang pasti MU kecundang awal pagi Rabu tu.
Apa yang aku boleh ringkaskan game semalam ialah seperti di bawah apabila Barca bertandang ke London. ( Setakat yg aku ingat la utk tulis kat post nih! )

1. Dorongan bola depan gawang tuan rumah oleh Sergio gagal – minit 1
2. Rembatan Messi terhalang – minit 5
3. Rembatan Ibramimovic dihalang – minit 6
4. Tendangan Ibramovic tersasar - minit ke 8
5. Hampir minit ke 13 – rembatan Messi depan gawang gagal lagi
6. Beberapa kali serangan dari penyerang dan midfield Barca dihalang pertahanan kental Arsenal – minit 15
7. Sepakan percuma kpd Barca kerana dijatuhkan gagal disempurnakan - mnt 17
8. Sehingga ke mnt 20 – Arsenal massih gagal buat serangan
9. Minit 22 – Nasri rembatan luar petak penalty hampir memasuki gawang pelawat
10. Hampir ke minit 30 Ashavin dikeluarkan diganti Eboue
11. Sehingga ke minit 30 Barca masih menguasai perlawanan
12. Minit 32 – Rembatan depan kotak penalty - Ibrahimovic gagal
13. Ibrahimovic - hantaran lintang jaringkan gol bermula separuh masa kedua
14. Ibrahimovic skali lagi jaringkan gol - minit ke 59
15. Minit 69 - Walcott jaringkan gol utk Arsenal
16. Minit 85 – penalty daripada Fabregas selepas dijatuhkan Puyol dlm kotak penalty (mamat rambut mengerbang ni terus kena kad merah)
Kesimpulannya BARCA seri 2-2 dengan Arsenal di Emirates Stadium, London. Secara keseluruhan, Barca menguasai perlawanan dengan serangan2 di depan gawang utk menjaringkan gol tp nampaknya pertahanan Arsenal agak mantap mlm tadi. Arsenal bangkit selepas minit ke 60 dengan kemasukan Walcott dan seterusnya mengekang serangan dari Barcelona.
Hahaha.. takpe..takpe...anak2 buah Arsene Wenger akan kena belasah teruk lepas ni utk suku akhir kedua di Spain.
*Aku - Mengantuk sey! kat tempat keje hari ni!

2 ulasan:

Zampeada berkata...

duduk diam jelah dgr si azura mengomel... hehehe... tak faham satu menda pun. boleh jadi pengulas bola kau ni azura...

-MsGoodNite- berkata...

Hahaha...
ko tak faham ekkk? kalo aku wat ulasan ttg competition nyanyi2 ke, ko buleh faham tak? hehehe........