MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Isnin, Mei 17, 2010

Kisah Cinta dan Bunga

Cinta dan bunga tidak dapat dipisahkan. Normally, pakwe mesti bagi makwe bunga for birthday, anniversary ke atau tanda minta maaf. Masa awal2 perkenalan; nak memikat pun ada gak bagi bunga2 nih. Tapi susah la kalau org tu jenis tak faham bahasa.

**********
Kamal tekad menunggu Rabiah di lobi hospital. Dia harus mengambil langkah drastik untuk meyakinkan Rabiah bahawa dia benar2 ikhlas terhadap gadis itu bukan kerana harta sbb Rabiah anak org kaya. Kamal sudah menanti dengan sejambak bunga ros yg dihias cantik. Mesti mahal tuh!
Alahai..lupa pulak nak bagitahu. Rabiah merupakan seorang jururawat. Walaupun ayahnya seorang bisnessman yg berjaya tp Rabiah lebih suka mengabdikan diri sebagai seorang jururawat berbanding meneruskan empayar keluarga kerana jiwanya lebih suka membantu masyarakat.
Tamat waktu bertugas, Rabiah turun utk pulang dan ketika itulah dia terserempak dengan Kamal yg menunggunya sejak tadi dengan sejambak bunga.
"Hai, saya tunggu nak jemput awak balik", sapa Kamal sebaik sahaja Rabiah berjumpanya.
"Oh! tak mengapalah, saya memandu sendiri hari ini", jwb Rabiah selamba. Alasan je tu.
"Err.. ni saya belikan bunga untuk awak", kata Kamal sambil mengunjukkan jambangan bunga itu kepada Rabiah. "Bunga hidup ke bunga plastik ni?".
"Eh! mestilah bunga hidup, kalau bunga plastik tak segar, tak menggambarkan segarnya cinta saya pada awak!", balas Kamal.
"Bagi saya bunga2 ni hanya melambangkan kematian", jwb Rabiah pendek.
"Kenapa awak ckp mcm tu, saya ikhlas belikan bunga ni utk awak dan tak berniat apa-apa pun", balas Kamal.
"Sejak adik saya meninggal, saya sering taburkan bunga2 di pusaranya. Awak beri saya bunga ni, dh tentu bunga ni dah dikerat dari batangnya. Bagi saya setiap bunga yg dipisahkan dari tangkainya, ibarat bunga yg telah mati - melambangkan kematian", pedas jawapan Rabiah.
"Oh! macam tu ke? kalau gitu, esok saya beri awak pokok bunga ya?!" "Aaaa???" Rabiah terpinga.
*Aku - Tak pernah dpt bunga!

11 ulasan:

Zampeada berkata...

vampire takan kasi kau bunga rasanya. mesti dia ajak kau panjat2 pokok. nak?

p/s aiyo cam bunyi monyet lah pulak bila dibaca balik.

Ridhwan Breakaz berkata...

aku ske cerita ko nie lah..

Zampeada berkata...

romantik jugak minah ni sbnrnya. romantik ala2 bella... hehehe...

-azura- berkata...

Zam : "spider monkey"... hahaha.. i trust "him" technically. Romantik? perli la tuh :p

wan : aku pun suka gak!

fndrocka berkata...

bersambung ke hapa ni.orang dah bg bunga boleh pulak banyak bunyik

Zampeada berkata...

[tiba kedengaran di latar belakang lagu bunga-bunga cinta oleh Misha Omar versi live lagi masa AJL]

-azura- berkata...

Fndrocka : Ala.. dh dia tak suka mamat tu.. byk la bunyik. kalau dia suka, aku ingat bunga tahi ayam pun dia amik!

Zam : Aku dengar lagu bunga2 matahari - Maya

Ridhwan Breakaz berkata...

abis cm ne nk tahu awek tuh ske kite x??
hahahaha..

-azura- berkata...

wan : dia mesti malu2 kucing punye bila depan ko!

Linglung berkata...

kamal ni slow la..geram aku!!

-azura- berkata...

Linglung : nak buat camne, anugerah Tuhan!