MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Sabtu, September 04, 2010

.......

Tinggal lebih kurang seminggu aje lagi nak raya. Wah! Macam x percaya tp itu le kenyataan. Tahun ni raa mcm takde spirit nk beraya walaupun nak beraya kat Dengkil. Selalunya kalau sebut nak balik kampung, mesti teruja tahap dpt jumpa superstar. Mungkin "kesan" kehilangan yg masih aku terasa *dengan nada lagu Gersang.


Balik beraya tahun ni, tanpa arwah atuk. And of course pertama kali dlm hidup, pagi2 lepas semayang sunat raya, akan ke kubur. Tak tahu la mcm mana sambutan raya kali ni tanpa arwah. Kalo tahun2 yg lepas, mmg umah tu meriah, riuh rendah dengan kehadiran anak2 sedara arwah yg dtg menjenguk tp tahun ni bila arwah dah takde mungkin kurang sket kut!


Dem! Aku tak boleh nak sebut2 pasal arwah, mesti nak meleleh air mata.


*Aku - Misses him so much!

9 ulasan:

Linglung berkata...

gua masa awal2 kehilangan atok dulu pun sama...pagi2 raya feel dia mmg deep!

Zampeada berkata...

alala... kesian kau...

Zampeada berkata...

oh ya atok aku pown dah meninggal tahun lepas, sblm puasa kot. last time jumpa dia peluk kuat2... tak lama lepas tu dia meninggal... rasa cam terkejut jugak lah. kata org kampung, dah lama dah org tua tu nunggu nak jumpa aku... agaknya tercapai niat dia... maka tenang hatilah dia pergi...

ekceli dah berbelas atau dah nak dua puluh tahun tak jumpa... dah tu aku byk merantau, mana nak ada masa nak jenjalan ke kampung kalau balik. dah tu tak rapat sgt... jadi aku tak brp nak sedih lah.

-MsGoodNite- berkata...

LingLung : mesti lu pun rapat dgn arwah atok lu, kan?!

Zam : Dasatnye ngko..20 thn x jumpa.. nasib baik x mata beragan arwah tuh... tp ye la, kalo rapat mesti ko sedey giler..

Zampeada berkata...

itulah akibatnya bila family cerai berai. mcm aku ni belah mak dan bapak cerai dan kahwin semula... so byk tiri dan aku dari kecik mmg tak brapa nak reti... sepupu sepapat pown tak brp nak rapat... tiap tahun byk sgt 'kampung' yg nak kena pergi. tahun ni kampung ni. tahun tu kampung tu... aku malas.

akuPM berkata...

em..ye arrr..raye tahun neh mmg sgt xmeriah..
thn ni 1st time aku akan beraye without mak kat sisi..n with ayh yg terlantar sakit..thn 2010 neh mmg thn yg xbemakne pape dlm idup aku..

cmnepon..hepi ari raye beb..

-MsGoodNite- berkata...

Zampeada : owh! mcm tu kisahnya..patut la. kira ramai la adik beradik walupon adik beradik tiri. besar la family ko. abis 2 kalo org tua ko balik kampung tertentu, ko x ikut la?!

Haiza

-MsGoodNite- berkata...

Haiza : ye la haiza... mesti ko susah nk menjalani suasana sepanjang hari tu.. sabar k.
selamat hari raya :)

akuPM berkata...

yezzaaa...slamat ari raye!!!!!!!!!