MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Selasa, Oktober 05, 2010

Dream is Mimpi

Tajuk agak sama dgn entry cik Ery tp kebetulan agaknye kami nk kongsi cerita ttg mimpi.

2 malam lepas, aku bermimpi dihadiahkan sepasang kain putih bersih yang siap berenda dan bersulam cantik. Kain yg sesuai utk dibuat telekung sembahyang. Memandangkan aku terima kain itu tidak berjahit, aku bercadang utk menempah sepasang telekung. Di rumah tukang jahit, aku dah bersedia utk diukur labuh telekung dan kain yg bakal dijahit tapi belum sempat tukang jahit mengambil ukuran, anaknya yg berusia lebih kurang 8-10 bulan menangis di dalam buaian. Aku pula dgn senang hati menawarkan diri utk melayan anak kecil itu dan biarkan tukang jahit melayan pelanggan lain. Peliknya, anak itu tidak lagi menangis dan gembira berada dlm dakapan aku. Aku terus bawa dia bersiar-siap di luar dan melupakan niat asal utk menempah jahitan telekung. Tak tahu la ape maksud tersirat dlm mimpi itu, ataupun sekadar mainan tidur. Tapi aku berharap ia tidak membawa apa-apa maksud buruk.


*Aku - Ya Allah, hanya Kau tmpt aku berserah dan hanya Kau tmpt aku mohon pertolongan..amin.

15 ulasan:

aKuPm berkata...

erm..ape ek..? aku pon xtau beb..

ymn berkata...

mimpi tu bermaksud - sekejap lagi dpt anak .:P

Zampeada berkata...

susah nak cakap. tapi tak tau lah. mungkin ada maksud mungkin jugak tidak.

Qaery berkata...

wehehe... crita mimpi ni... harap2 dijauhkan dari perkara buruk. ya loh byk2 doa sama Tuhan. Maybe Dia suruh jgn tinggalkan sembahyang biarpun kalo ada perkara yg mengganggu tumpuan. ngam kah? hehehe...memandai2 jak kan... :0b~

GaDis CoMeL berkata...

harap2 mimpi ni bg makna yang baik kan.. ;p

-MsGoodNite- berkata...

AkuPm - erm..ye la. ko pun ahli nujum

ymn - pergh! baik punyer...

zam - ok, ko lebih pakar mentafsir mimpi

ery - i like...ada terfikir yg sama

gadis comel - harapnya begitu la.. anyway, thanks sudi mai ke blog gua yg baru nk bertatih nih :)

Ridhwan Breakaz berkata...

mimipi..hanya lah mimpi..

-MsGoodNite- berkata...

wan - apa mimipi... eja betul2 daa.. keh keh keh!

Ridhwan Breakaz berkata...

ooppss typoo maklum la laptop bru..ngeh3.. =p

Zampeada berkata...

who knows... one thing leads to another.

-MsGoodNite- berkata...

wan - pergh! nk ckp laptop baru. tp musykil gak, bukan ke sume laptop key dia same jer..??

zam - ye ar..

Qaery berkata...

hahaha... AJ part time kerja tilik mimpi... :0b~

zura maybe ada jual buku abt mimpi ah?

-MsGoodNite- berkata...

ery - erm... yup mungkin. tp buku mcm ringkas. contoh makna ttg kain saja. bukan kain putih atau berjahit atau mcm2.
contoh lain - bayi. bayi je semata2, tak tahu bayi lelaki atau perempuan.

Qaery berkata...

kalo buku cina siap ngan gambar & nombor lagi boleh tilik... hehehe... lama dah tak tgk buku cam tuh... next time kalo jumpa i uplod...hehehe... haiya kabel kamera pun dah hilang...

-MsGoodNite- berkata...

ala... baru nk mita tolong, dan2 tu la kabel hilang ye? :p