MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Sabtu, Disember 04, 2010

Aku marah kerana aku pun pengguna!


Dah ramai orang ckp pasal ni. Sana-sini bising pasal harga petrol naik lagi. Dengar pada 5 sen tu apalah sangat, kan? Tapi pada org2 yg berpendapatan sederhana dan rendah, 5 sen tu sgt lah nak berkira. Of kos, takkan gua nak isi petrol 1liter je sehari?!

Mula-mula, aku mmg tak rasa pape pun pasal ni. Sebab aku dengar Ron95 tak akan dinaikkan sebaliknya Ron97. So, mmg macam tak bertanggungjawab langsung la aku punya rileks sbb gua tak pakai Ron97 pun. Maklum ler, gaji kecik. Bila terbaca blog si LingLung yg dah berbuih mulut mencarut-carut pasal rege petrol naik, aku masih wat lawak bodo lagi, tak tau lagi kisah benor. Tapi bila LingLung bagitau kalo yang naik tu pun Ron95 gak, baru la aku rasa senak! Aduyai....

Dalam berita tadi pun dah cantek punya enauns pasal isu ni. Bukan setakat petrol aje naik, gula pun naik gak sampai RM2.10 sekilo. Gila! Mahal nk mampus. Dan-dan tu pulak, kuar iklan kat tb, konon kebaikan jika kurangkan penggunaan gula dalam makanan. Macam gampang jer! Sikit2 bagi alasan, rege petrol masih berada ditahap rendah berbanding negara jiran. Fak! Macam la org tak tau, kalo negara jiran rege petrol tinggi tapi rege barang runcit murah!

Lagi satu pasal saman. Kononnya sebagai tidak membebankan rakyat, jika saman diselesaikan dlm tempoh 15 hari, 50% diskaun diberikan. Peh! baik punye putar alam. Kalo org susah, mana pulak nak cekau duit dlm masa 15 hari tu?  Cuba kabor sket! Tak ke menyusahkan rakyat gak namanye?! Aku ckp ni bukan aku anti kerajaan sebaliknya bersuara sebagai pengguna.

Camne nak buat rakyat terus menyokong mcm ni? Bukan rakyat didahulukan sebaliknya rakyat tanggung beban. Dah la bonus sebulan gaji aku dah lama tak bayar..Cilako betul!!

2 ulasan:

sang gOomaLL berkata...

mak ai!! emo betol nmpak?? kesian lak aku tengok.. heheh

-MsGoodNite- berkata...

Kah kah kah!