MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Jumaat, Februari 25, 2011

Bahasa Jiwa Bangsa

Lately gua amat sibuk menguruskan hal peribadi dan kerja yang berlambak-lambak jadinya dah lama pulak gua tak apdet story-story semasa. Tapi gua naik hairan juga la pasal gua boleh pulak apdet blog dengan tulis puisi/sajak yang ntah hape-hape. Gua pun sebenarnya saje la cuba-cuba. Bagus ke idok hanya jauhari saja yang boleh mengenal manikam.

Gua perasan juga kalo skrg gua suka membelek buku-buku sastera yang ada puisi-puisi. Contoh gua bagi buku himpunan puisi Dari Jendela Zaman Ini. Penulisnya bukan main ramai la, sebab hasil tulis penulis melayu, cina, india, iban, melanau, omputeh pun ada dihimpunkan dalam satu buku yang setebal Al-Quran (lebih kurang). Tapi harap maaf, gua lupa penerbitnya sbb gua cuma pinjam buku tu di ofis tempat gua keje.

Bukan la niat gua nak jadi penulis profesional pun, saja gua nak teliti dan menghayati bait-bait indah yg dicetuskan oleh mereka yang berbakat ni. Terus terang gua mengaku, gua mmg tak penah minat sastera sebelum ni dan gua tak amik subjek tu zaman sekolah dulu. Apapun kata org, manusia boleh berubah dan gua adalah salah seorang daripadanya. Okeh..gua akan cuba stadi sendiri pada kesusasteraan ni. Harap sudi bagi gua sokongan padu. Tapi di sini gua nak ingatkan kalo hasil tulisan puitis (kononnya) gua tu adalah hasil gua sendiri yang datang hari hati. Maknanya, masa itu gua tengah dalam mood jiwang. Jiwang juga rupanya gua ni. Kah kah kah!

4 ulasan:

ymn berkata...

baca blog teo weng sing or mimi mortica .

bahasa/sajak superb

-MsGoodNite- berkata...

url mana...url?

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

sesekali jiwang apa salahnya

-MsGoodNite- berkata...

brutalsolo - a'ah... indah juga perasaan jiwang ni.