MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Isnin, Januari 09, 2012

Review Jusoh Turbo

Kalo Aisa Linglung la penulisnya, gua mmg dah rasa mcm santai je baca buku ni. Sebab dah tau corak penulisan beliau seperti apa. Kelik gua yang pesen skema pun buleh terbahak-bahak baca tulisan beliau. Itu cerita masa Sperma Cinta tp ini cerita Jusoh Turbo.

Peringkat awal pembacaan, gua disajikan dengan penceritaan dari dua kisah; Jalil dan emaknya serta Jusoh Turbo dan Yana Samsudin. *gua harap Yana dpt royalti atas penggunaan namanya utk cerita ini. Jalil anak emak yang wajib merokok kalo nak berak, Jusoh pula yang sering ditemani oleh Yana di hospital akibat kecederaan.

Pembacaan santai gua bertukar menjadi serius apabila hingga ke tengah cerita gua masih tak dapat nak kaitkan Jalil dan Jusoh ni. Apakah Jalil itu Jusoh di masa lampau atau Jusoh adalah Jalil di masa depan? *sama je tu, kan?

Sehinggalah ke akhir cerita, segala-galanya terbongkar. Siapa Jalil dan emaknya, siapa Jusoh dan siapa Yana Samsudin. Gua rasa tertipu walaupun hakikatnya linglung menulis cerita ini untuk tujuan suka-suka sebagai hadiah tahun baru. Pfft.

4 ulasan:

Linglung berkata...

Hahahaha! Sayang Jusoh tak?

Siti Noor Aminah berkata...

berapa bintang weh?

OrangAkaun berkata...

So overall rating??

-MsGoodNite- berkata...

Linglung - Err... perasaan gua berbelah bagi ni hahaha

GC & OrangAkaun - Lupa pulok! Linglung punye tulisan tak boleh di rate sbb dia all time lejen! hahaha