MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Sabtu, Januari 07, 2012

Review Zombijaya

Sebuah buku fixi yg ditulis oleh saudara Adib Zaini. Cerita rekaan tentang serangan zombi di Malaysia yang disebabkan oleh sejenis virus yang sebarkan dari gigitan anjing liar. Dari mana anjing tu dpt virus tidak dpt pulak gua pastikan.

Mengisahkan survival beberapa orang yang terselamat pada peringkat awal serangan zombi mencari jalan untuk menyelamatkan diri dan seterusnya meneruskan hidup tanpa menjadi mangsa makanan zombi atau menjadi zombi itu sendiri.

Nipis - pemuda sengal, kepala masuk air. Boleh dikatakan hero dalam cerita ini. Dengan keberanian dan kesengalan yang ada pada dirinya, beliau merancang untuk membawa orang-orang terselamat bersamanya mencari perlindungan di Putrajaya yang pada "penyelidikan"nya sebelum ini, bahawa kerajaan telah membina "kota bawah tanah" di Putrajaya sebagai tempat berlindung dari perang nuklear.

Namun apabila Nipis dan beberapa orang sampai di sana, mereka hanya disambut oleh ratusan zombi yang laparkan otak serta organ dalaman mereka.

Turut diselitkan kisah pengorbanan, persahabatan dan keganasan manusia yang mementingkan diri sendiri untuk meneruskan hidup.

Gua suka cerita ni - 5/5 utk Zombijaya

4 ulasan:

Lyla Ibrahim berkata...

yup..
ini adalah novel terbaik Fixi selepas Pecah..
memang best..
suka watak Nipis yg sengal tetapi hero besar dalam cerita...
huhu...

akuPM berkata...

Wahhh, kali ni ko xlokek kan nk bg 5 . Kompem citer ni best giler. Xnak hadiahkn aku ke sempena besday aku yg xlama lg ni heeheheh

AzwanRamli berkata...

wow....aku baru beli,x baca lagi....novel dendam pom ok jugok....try bace...khalil gibran...

-MsGoodNite- berkata...

Lyla - Gua menyesal tak beli Pecah awal2 dulu.

AkuPM - of cos derr.

Azwan - gua sdg baca zombijaya utk kali ke2. sedang mencari koleksi buku fixi yg lain. thanks for the recommendation :)