MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Sabtu, Februari 11, 2012

Serius

Agak lama juga tak menulis. Kebelakangan ini lebih banyak membuat review buku-buku yang gua baca. Sebenarnya ada satu buku baru yang gua dah selesai baca lebih kurang seminggu lepas - TABU. Tapi hati gua belum nak tulis pasal buku lagi. Nanti bila datang perasaan baru gua tulis.

Menulis ini memang akan datang dengan perasaan atau niat. Tapi kalo perasaan dan niat saja tanpa idea tak jadi juga. Perumpamaan lebih mudah - lu org rasa nak makan sebab lapar tapi lu takde selera nak makan. So, makanan sedap depan mata lu org pun, sumbat ke tekak tetap tak bernafsu.

Sebenarnya hari ni gua nak tulis pasal Hantu Kak Limah tapi bila gua fikir topik tu agak mengarut, gua pilih topik yang lebih serius agar kita serius menghadapi kehidupan. Jangan banyak main.

Seriusnya topik gua ni boleh diibaratkan, kalo lu tak makan, lu org akan lemah. Ya, itu la dia. MAKAN. Serius, gua belum makan sejak pagi. Jadi gua mesti selesaikan misi ini. Kalau tidak gua takde power nak main twitter atau fesbuk. Gua juga boleh didatangi sindrom hilang ingatan akibat kurang zat makanan dalam badan. Jadi izinkan gua berundur diri. Perut perlu diisi, tenaga mesti dicari.




Sent from my BlackBerry® wireless device

Tiada ulasan: