MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Khamis, Mei 10, 2012

Mulianya Semut Api

Orang putih sebut fire stone. Kalo orang melayu kita ni sebut batu api. Tapi aku tak tau la kalo betul-betul ke org putih ada peribahasa fire stone ni. Lantak!

Batu api adalah satu gejala sosial. Aku berani katakan begitu sebab memang org jenis ini menjadi perosak atau mengundang kepada perpecahan dalam masyarakat atau komuniti kecil korang.

Mana taknya, kalo isu atau hal remeh temeh tetiba jadi panas disebabkan oleh mulut si batu api. Menambah hangatkan suasana yg sudah hangat. Kuang ajaq betei!

Cuba mulut tu dizip. Diam-diam sudah, orang tak menyentuh pasal awak pun. Yang awak pulak kepanasan, jadahnye? Bising je....dan bikin panas.

Mengadu domba tu lebih kurang dgn batu api gak la, kan? Belah sini cakap mcm ni, gi belah sana cakap macam tu. Cis! Lagi mulia semut api drp org yang berperangai batu api. Semut api ni bekerjasama jaga komuniti. Org batu api ni pesen menjahanamkan komuniti. Patut direjam dgn batu. Baru padan muka lu!




Sent from my BlackBerry® wireless device

3 ulasan:

Alizam Jonie berkata...

syok pe batu api ni... hahahahaa...

Orang Akaun berkata...

sula pon bagos!

-MsGoodNite- berkata...

Zam - ko semuanye syok :p


Orang akaun - ganas ko nih!