MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Rabu, Mei 09, 2012

Review TABU

Gosh! Sebenarnye agak lama dah aku baca buku tulisan Shaz Johar ni. Sampaikan aku dah lupa watak utamanya. Dan bukunya pulak 'terkurung' di dalam kotak, di rumah aku, sejak aku balik tinggal di rumah mak. Nampaknya kena selongkar semula.

Lupakan tentang ganti nama khas watak itu. Bila aku ingat nanti, aku tulis je nama dia. Mungkin cukup untuk aku ceritakan tentang tanggungjawab, konflik, konfrantasi, cinta dan persahabatan dalam kehidupan seorang gadis melayu di sebuah kota metropolitan. Atau mungkin juga aku ringkaskan seringkas mungkin sebab rujukan aku itu masih dalam kotak.

Kisah tentang seorang gadis yang bekerja dan tinggal jauh dari keluarga, mengandaikan hidupnya 'bebas'. Dengan tubuh badan bersaiz XXL, mempunyai kekasih berbangsa asing yang setia dan penyayang membuatkan Bibi merasa dia mempunyai segala-galanya. Sehinggalah pada waktu dia merasakan kekasihnya curang, kawan baiknya mati, lelaki misteri dalam lrt menghubunginya; dia hidup seperti dalam teka teki.

Rate : 4 bintang





Sent from my BlackBerry® wireless device

2 ulasan:

sahidzan berkata...

gua dikedai buku, pegang buku ni. belek2. dibungkus dengan plastik. ah! toleh kiri dan kanan. kreeek kreekk, plastik dikoyak perlahan-lahah.

Hoi!

jerit seseorang dari belakang.

-MsGoodNite- berkata...

Itu je? pastu, ko beli ke idok?