MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Selasa, Februari 17, 2015

Iphone, PostLaju dan Chinese New Year.

Assalam...
Morning uols! 
Today dah Selasa. Kalo sekolah esok diorang dah start cuti esok. Yup. Same to my school tapi aku tak cuti sebab staff tak terlibat. Kalo nak cuti sangat boleh amik AL.

Oh ya, nak story. Aku ade order iphone. 2 iphones actually. 4s dan 5s. One for me and one for my sister. Well, sepatutnya aku dah boleh dapat those by this week. 1 batch post selepas aku buat full payment ialah pada Jumaat 13th March. Tapi unfortunately, iphones aku tak termasuk dalam 1st batch delivery. Poslaju dah nak tutup (tak pasti tutup nak cuti CNY atau tutup sebab dah 4.30pm). Kata seller lah. Tak nak ade risiko kehilangan semasa dalam simpanan pihak poslaju seller delay barang aku dan akan proceed to next batch post iaitu pada Isnin. 

Tapi wait! Hahaha... dalam duk tulis entry ni dengan niat nak kondem seller sikit sikit, aku dapat notification kat tweet pasal poslaju ni. So jelas, poslaju masih amik barang yang kita bagi pada isnin, selasa even rabu sekalipun TETAPI SEMUA BARANG AKAN DIHANTAR SELEPAS CNY. Baiklah, barulah jelas pada penerimaan aku. So tak salah la seller tu tak nak post lagi iphones aku sebab takut hilang. Jadi tak perlu lagi aku fikir apakah iphones aku akan dipos pada isni dan dapat b4 CNY. Tunggu saja lepas CNY. 

Semoga barang akan selamat sampai ke tanganku yang dah gatal merenyam nak bergaya dengan Iphone ori tapi sekenhen. Itu je yang mampu. Kalo nak yang baru mampus jadinya. Ok bai. 

2 ulasan: