MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Ahad, April 10, 2016

Koyak

Tengok tajuk entri. Ini kisah bukan pasal hati aku yang koyak. Juga bukan perasaan.

Guru Ketua Bidang Sains yang mengajar Fizik kat sekolah aku ni nak buat amali Cahaya pagi ni. Ada 2 keping langgsir lagi yang belum dipasang. Aku tak mampu nak berdiri atas kerusi makmal yang macam tak stabil tu untuk pasang langsir atas pintu (tingkap susur angin) jadi tugas tu aku minta tolong pada kelik aku yang lelaki. Dia ni ada part time job sebagai pengadil FAM. Tak percaya? Boleh google Ramli Mat Dahan. Lagi pulak dia yang incharge stor Fizik. Tak salah la aku nak suruh dia tolong.

Langsir pintu depan makmal  sedikit pincang bila ukuran terlalu panjang. Hari tu terlampau pendek, ni dah terlebih panjang pulak. Hape daa! Takpe la sementara kitorang biarkan je lebihan langsir tu kat tepi. Nak wat camne kan, dah nak amali pagi ni. Nak gelap. Setel pasang yang depan, pegi pasang yang belakang.

Ramli tarik kerusi, kebas langsir, angkat kaki atas kerusi. Prakkk!
 "Allah!  Carik seluor!" 
"Bior betul abg li, reka ngoh"
"Hor, sungguh nih, carik sluor saya"
"Dah, dakpe ar", aku terus blah bior Ramli pasang langsir. Masuk bilik persediaan, aku ketawa sorang-sorang.


Sent from Yahoo Mail for iPhone

Tiada ulasan: