MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Selasa, April 12, 2016

Shuk Dalam Kenangan

Hari ni murah sungguh air mata nak keluar. Semalam dapat berita kematian Shuk; coursemate, classmate masa study kat Cosmopoint lebih kurang 18 tahun lalu. Classmate masa 1st sem sangat serasi sampai kami capai kata sepakat untuk stay kekal dengan classmate yang sama untuk sem seterusnya. Semua pick jadual kuliah yg sama. Jadi hubungan tu terus akrab sampai kami final year.

Shuk is the eldest. Dia dah banyak tempat sambung belajar sebelum amik IT dip dengan kitorang. Macam abg long. Dia sangat baik, pemurah, tak lokek. Yeah! Pendek kata dia banyak tolong.

Last aku jumpa dia, masa aku gi hantar kad jemputan kahwin aku ke kedai dia di Pasar Payang 2 tahun lepas. Thank God, jumpa dia sendiri bukan kirim mak dia. 

Yesterday, Shahrin bgtau dia dah meninggal. Wat de hek, aku antara percaya dengan tak percaya. Sedih. 
Tapi hari ini lebih sedih bila baca status di FB yang ditulis adiknya. Maknanya, Shuk betul-betul dah takde :'(

Aku takkan lupa time kite sembang2, kutuk-kutuk eiza pasal rambung dia yang baru kuar saloon, time ko bekap aku bila aku rase permainkan, bagi aku duit time aku tengah sengkek gile, pujuk aku time aku sedih. Time ko kate aku x est sebab takde pape.. :') 

Semua itu aku akan ingat sebagai kenangan mengenali seorang brother. 

Al-Fatihah Mohd Shukri Abd Wahab. Semoga kau tenang di sana. 
Inline image
Inline image

Tiada ulasan: