MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Ahad, Ogos 31, 2008

Bukan Aku........??

Esok dh start puasa. Malam ni dh mula solat terawih. Tp aku tak pergi pun. Hmm..entah la. aku sendiri pun rasa mcm takde mood aje. Aku tahu, sepatutnya aku tak boleh nak kaitkan hal perasaan, jiwa dengan sesuatu yg baik seperti pergi solat sunat terawih nih. Besar pahalanya kalo kita dpt mengerjakan dari awal puasa hingga akhir Ramadhan. InsyaAllah, kalo takde aral melintang, aku pon nak turut serta esok malam.
Tapi hari ni, aku mmg tak "bermaya" sgt. Padahal puasa belom start lagi. Sebenarnya takde kena mengena dengan puasa pun, tapi hati aku. Tak tau la... I'm feel so bad today. Sedih, marah, kesal, kecewa..dan yang paling tepat; suram, tak ceria lagi. aku tak pasti sampai bila keadaan ini akan berterusan. Jauh di sudut hati, aku tahu puncanya. Tapi aku malas dah nak persoalkan perkara itu lagi. Sebab, makin aku fikir, ingat, kenang, makin sakit hati dan jiwa ni dibuatnya. Aku cuba utk tidak fikirkan hal tu dengan keluar dengan mak pergi beli barang. Tapi dalam pada itu, aku masih lagi kenang dan fikirkan kenapa ia terjadi kepada aku.
Demi Allah, aku sedih dengan apa yang berlaku. Di waktu aku baru nak mengecapi kebahagiaan itu, ia hilang sekelip mata. Aku sedar siapa aku.. mungkin aku mmg tak layak, jd sebelum serius ia harus disekat.
Arghh.. tensionnya..benci juga dengan situasi yg berlaku skrg. Sbbnya, selalu sgt berlaku kpd aku. Apakah aku ini mmg takde peluang langsung? erm.. tp aku redha aje la. Dengan harapan sesuatu yg lebih baik menanti aku.
Cuma dlm keadaan yang suram ini, masih ada insan yg perasaan dengan ketidakceriaan ku. aku tak pasti dia benar2 tahu atau cuma sekadar "lucky guess". Tapi yang pastinya tekaannya mmg tepat...aku benar2 dlm keadaan "bukan aku".



*Aku - Ikutkan rasa binasa, ikutkan hati mati...

1 ulasan:

6ky Angel berkata...

just be ur self.. jgn stress.. take it easy and always believe ur self..
take care my dear...