MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Khamis, Oktober 02, 2008

Aku, Raya & ..... hehehe



It's been a long time tak menulis tak sini. Almaklum la..bila sepanjang bulan puasa sebulan hari tu, cam malas je nak online. Lagipun, dh letih puasa lepas berbuka tu nak jugak la merehatkan diri sambil melepak depan TV. Hehhee... punye la malas nak gi sembahyang terawih. hampeh tul la aku nih! Tambahan pulak, banyak juga aku dapat jemputan berbuka puasa; sama kawan2, pu3 UMNO & UMNO sendiri, jemputan drp abg2 angkat yg dlm pada masa yg sama menjamu pekerja2 mereka berbuka puasa (kebanyakkan mereka ni kontraktror kelas F aje). Tak lupa juga jemputan persendirian drp Abg Long & Abg Z, jemput aku dan Imah berbuka puasa sehari sebelum raya. Erm.. tgk la, padat tak padat jadual aku, byk betul rezeki bulan puasa tahun nih..seperti tahun2 lepas..hehehhe..

Erm.. hari raya ni aku raya tak meriah pun. Byk perkara yg aku kena fikir. 1st thing yg buat aku tak senang duduk dan asyik berdebar2 aje ialah pasal 3 assignment aku yg belum dibuat lagi. Sikit pon aku tak sentuh lagi nih. Soklan dah tgk, dan dh tau la kehendak soklan tp belum mula2 jugak. Yela.. mcm mana nak wat, kalo time ni sibuk puasa dan nak beraya lagi. Due datenya pada 27th October tp aku kena hantar by 24th October ni. Aduss! camne la aku nak settlekan ni? MMg sebelum ni aku suka settlekan assignment aku last minute, tp kali ni rasa cam lil bit tough la..huhuhu. Pape hal pon, aku harap aku leh siapkan all those assignment on the date.

2nd thing is all about politic. I mean persidangan agung UMNO peringkat bahagian
pada Oktober ni. Persidangan pu3 akan berlangsung pada 18th October. Yg buat ia penting ialah tahun ni adalah tahun pertandingan. Kalau tak silap, aku dh tulis kot sebelum ni. Keadaan tegang sket skrg sbb mana2 calon yang nak bertanding dh mula susun strategi. Tapi aku dgn my friend Imah, boleh wat dekk aje... pasal kitaorg mmg dh malas nak involved. Ikut suka korang ar.. huhuhu. Walopun abg Z ada nasihatkan kami supaya bertanding bersungguh2.. Ahh..malas arr, setakat nak kacau undi boleh ar.. hehehe.

Dan yg lain2 tu, perkara biasa la... normal thing dlm kehidupan. Pasal kewangan sket2, urusan beli rumah yang tak settle2 lagi. sambil2 tu duk berkira2 gak nak tukar kereta nih.. Tp yg buat aku kerap berfikir is about C.L.. hahaha. Itu la yg aku malas tu, nak baik2 dgn dia. Kalo selalu ckp kat phone, jumpa... kang berbaik balik la kitaorg. Setakat berbaik aje takpe la... nanti couple balik!, tak kuasa...

Pape hal pon, raya tahun ni mmg tak best. Abah kerja, 4 hari sebelum raya tu dia dah turun laut dah. Mulanya balik raya ke 4, tp latest tadi call bagi tahu tak jadi balik. Lambat lagi la kiranya...huhuhu.. Tak meriahnya raya tahun ni, bila tak ramai pulak budak2 yg datang beraya. Sedara-mara pun bukannya ramai. Tahun depan kena balik raya kat dengkil gak la jawabnya nih... hehehe Dikesempatan ini, aku nak ucapkan selamat hari raya aidilfitri, maaf zahir & batin... moga tahun depan masih sempat bertemu dengan Ramadhan dan menyambut Syawal utk kali ke 29 tahun aku hidup di dunia ni... amin..

*Aku - Bila nak raya kat Dengkil plak???

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kita jumpa yer. hehehe..

wargh.. bz btl.. org kuat politik..selamat hari raya u...

-MsGoodNite- berkata...

hye 6ky angel, hahhaa... dh letih dh nak bz pasal politik ni sume. pasal tu nak quit.
selamat hari raya!