MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Sabtu, Oktober 04, 2008

Citer Raya Lagi Ke???

Hari ni dah raya ke-4. Malam tadi aku dan Imah beraya ke rumah Cu Da, salah sorang member baik kitaorg. Tak jauh la rumahnya dari umah aku..lebih kurang 10 minit je. Kitaorang ni, cam biasa la, kalo dh jumpa..macam2 citer la leh kuar; gossip, komplen, komen, cadangan dan yang sewaktu dengannya. Sampaikan aku dh nak balik pon, ada lagi citer yang tak abis...langsung duduk la balik aku di sofa.. hahaha. Laki dia ada pon, apa kami pedulik.. ceh!

Pagi ni, belom pon bangun tido dh dapat mesej drp mamat yg sorang tu. Alaa.. that guy yang aku penah citer about him yang aku cakap dh malas nak fikir pasal dia tu.. Erm.. katanya nak dtg beraya kat umah. Alahai En. Remy ooii.. kdg2 aku mmg rasa ko ni spesis lembap ar.. why? bcoz aku msj dia mlm tadi tanye, " tak teringat nak dtg jalan beraya umah kite ke?"... Pagi tadi dia dtg dgn kawannya, naik motor. Aku igt dia nak dtg sorang, ye la.. sebelum ni pon dia penah dtg sorang aje ke rumah ni. Tapi tak kesah la, nak dtg bape2 orang pon... kuih raya banyak lagi. Gula pon banyak kat dapur tu, boleh bancuh teh ke kopi ke...

Lama gak la diaorg singgah ke rumah hari ni. Byk lak citernya, tambahan kawan dia tu.. Sib baek la sang jejaka tu takde la pendiam macam dia..hehehe. Katanya dia baru balik dari kuala terengganu mlm tadi, pasal raya pertama sampai semalam family dia balik kampung di k.trg..umah lama. Patutla..senyap aje raya ni. Raya sakan sampai mesej pon takde. uik.. lantak ler..at least, raya ni sampai gak ko kat umah aku..hahaha.

Ari ni aku duk umah aje la nampaknya. Rudi, adik aku yg sorang tu pon dh balik ke Penang, lusa keje. Aku ni, nak beraya ke mana lagi? malas dh pulak rasanya, pasal esok pon dh start keje. Alahai.. boringnya.. tak puas lagi nak beraya, dh kena keje. Sorang lak tu nanti. Kak za dgn Juju dan selamat bersalin pon sebelum raya ari tu. Tapi aku tak sempat jenguk diorg lagi. Jumpa kak za ari tu pon sekejap je, pasal nak amik baju raya yang aku tempah. Hadiah utk anak dia tak beli pon lagi. Nanti la, masa byk lagi, bila dia dh balik umah dia nanti aku pegi la tgk pasal skrg dia kat umah mak dia. Segan plak aku nak gi sana.
Bila dh boring2 ni, tulis la kat sini sket, walopon citernya takde la yg menarik. sekadar nak menulis aje. Suka hati aku la..hahahah


*Aku - Tak puas cuti laa...huhuhu

Tiada ulasan: