MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Jumaat, April 10, 2009

Jangan Tegur

Pergh!.... seram, takut. Itu le perasaan aku masa tgk filem baru Jangan Tegur tayangan mid nite semalam. Adui ai.. menjadi gak la citer tu walopon ada part2 yang tak logik. mana taknye, ada ke orang meninggal 2-3 org aje yg datang bacakan Yassin. Pastu, mayat lak ditinggalkan je takde orang tunggu. Lagi satu, ada ke roh yg tak tenteram nak minta tolong, gayanye lebih kepada nak usik bukannya nak minta tolong. Kalo aku yg kena, takyah minta tolong dengan aku kalo begitu caranya, mau sakit jantung aku nanti. Itu part yang tak logik la.. tp part seram, jgn ckp la... awal2 dh seram. Maunye tidak.. cuba korang bayangkan bila jenazah nenek kesayangan korang yang terbujur diselimuti kain batik sementara menunggu utk di kapan dan kebumikan bangun tengah malam tidur dalam bilik dengan korang. Arghh! gamat satu panggung dengan suara sumbang jeritan penonton + sound effect yang wat terperanjat aku jer.
Jenis aku ni plak, kalo tgk citer hantu melayu ke, indo ke mmg penakut. So, tak lekang la tangan aku pegang tisu
( kononnye pelindung ). Tgk citer tu pon dengan view yg separuh je la pasal takut hehehe...

Actually asalnya nak tgk fast n the furious 4.. tp sbb kawan aku bawa anak under age (not allowed) so terpaksa tukar plan tgk Jangan Tegur. Aku terpaksa la tidur umah kawan aku mlm tadi coz takut nak drive sorang. Buatnya aku plak alami apa yg Julia Ziengler tu alami, mahu koma aku 5 tahun lak kang.. hahaha
So, aku cadangkan peminat filem melayu, pi la tgk filem ni. Not bad la sebagai hiburan dan pengajaran sebenarnya. Bagi aku ia lebih seram daripada Jangan P
andang Belakang & Congkak. Hargai la filem kita! Cewah...

*Aku - Tak sempat tgk citer omputeh "DRAG ME TO HELL"

1 ulasan:

akuPM berkata...

wah wah wah...malas tol kawan aku neh update blog die...