MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Ahad, Julai 19, 2009

Glory..glory... Man Utd in KL

Sume tau kedatangan Red Devils ke Malaysia dlm rangka Asia Tour diorang. Actually, mmg teringin sangat nak pergi tengok diorang live. Awal tahun hari tu, ada yg mention kat aku Liverpool nak turul KL bulan July 2009. Masa tu aku rasa quit excited juga sbb walaupon Liverpool cuma team no. 2 aku, tp kalau ada peluang nak juga tgk diorang main kat sini. Masa dapat tahu, aku dh start check tour list diorang kat web rasmi Liverpool FC. Tapi malangnya aku tak nampak pun Malaysia dlaam senarai tour diorang. Tak lama lepas tu, kuar news kat paper Man Utd yg nak adakan Asia Tournya dan Malaysia ada dlm senarai. Aku kembali teruja, tp tak lama sebab memikirkan partner yg selalu aku share bila cakap pasal bola ni tak minat M.U. At first we all planned nak turun KL sama2 kalo Liverpool jadi dtg ke Malaysia. Tapi kenyataannya my first football club yg datang, mmg nak sgt pegi tgk dan sebenarnnya dah hampir2 nak pegi KL. Tp memandangkan pagi sabtu tu aku ada urusan yang tak dapat dielakkan, takde la aku atau partner anjurkan cadangan nak turun KL ari tu. Lagipun game tu berlangsung petang. Urusan aku selesai lebih kurang jam 1.30 ptg. Dengan barang2 tak packing, nak balik umah mandi, change pape yang patut mungkin jam 2 @ 2.30 juga baru aku dapat bertolak dari Dungun. Sampai ntah kul bape, game pun dah start..huhuhu Tak payah la...
Tapi bila baca paper pagi ni, rasa keterujaan tu datang balik. They all akan adakan repeat match monday night. Erm... sounds great coz kat Terengganu cuti ari Isnin sebab Pertabalan Sultan Terengganu. So, kena adakan perbincangan semula ngan partner. Nak ke dia? huhuuh... katanya Liverpool hanya turun ke Bangkok n Singapore. Banyak belanja la plak.
Tapi aku rasa keterujaan aku nak tgk M.U live ni tak sama masa Cristiano Ronaldo masih dalam Man Utd. Bila dia dah pindah ke Real, rasa macam tak best cam dulu dah. Walaupon Mr. Giggs and yang terbaru Owen ada dlm M.U, penangannya tak sama masa C.Ronaldo ada. Rasa mcm kehilangan plak. Apa nak kata ya? sedangkan sebenarnya aku boleh beralih minat kpd Real Madrid sbbnya jelas - ada C.Ronaldo n Real sbg kelab bola sepak paling berjaya di Eropah tp arghhh.. susah sebab M.U dh sebati dgn aku..ceh! Kalau hati ni boleh pegi pun, hanya pada Barcelona je la... No bad la pada team Malaysia, terutama gol pertama jaringan Amri Yahyah.. mmg best giler. Kalo dapat tgk live kan best! huhuhu... harap game kedua menampilkan lebih aksi2 menarik. ASTRO nak siar x ulangan game tu nanti?

*Aku - Bila leh jumpa C.Ronaldo nih??? huhuhu...

Tiada ulasan: