MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Ahad, Julai 25, 2010

Accident!

Actually, bukan aku yg terlibat. Tapi kejadian berlaku depan mata aku, depan sebelah kiri kereta yg aku drive semasa on the way nak kuantan tghari tadi. Accident yg melibatkan dua buah motosikal pelajar sekolah di Kemaman.
Kesilapan yg nyata adalah dtgnya dari pelajar yg menunggang berseorangan dgn tidak memakai topi keledar. Dari sebelah kanan 2 lorong jalan, dia melintas diatas divider dan seterusnya ke seberang jalan sebelah kiri iaitu jalan yg aku lalui. Nasib baik aku nampak dia melintas lalu aku perlahankan kereta dan sebaik saja dia melepasi kereta aku dia dilanggar sebuah motosikal yg ditunggang oleh 2 org pelajar sekolah. Mcm aksi stunt pulak aku tgk motor yg melanggar tuh sbb berpusing sumersout (betul ke eja camni?) sekali. Tayar motor tercabut. Nasib baik tak kena kereta aku. Sempat aku berhenti kat tepi jalan, nak turun takut. So, dari dlm kereta aku lihat budak2 tu takde la sampai pengsan atau mengalami kecederaan yg parah. Sebab nampak mereka masih boleh berdiri dan paling tidak, duduk menahan kesakitan. Patah? mungkin ada...
Itu la, budak2. Kalau dah bawak motor tak pernah nak beringat. So, bila dah kena, jgn salahkan org lain.
*Aku - Tak sempat nk snap gambar. Gugup!

1 ulasan:

aKuPm berkata...

em aku paham perasaan ko mase tuh...if aku pon gugup...