MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Sabtu, Disember 04, 2010

Hujan & Banjir

Satu hari ni aku terperangkap dalam umah ajer. Tak dapek nak poei mano2 lagi dah. Hujan jak malam tadi turun x berenti-renti, sampai naik lemas plak aku duk dlm umah olmos 24 auwes. Cahaya matahari pun malap2 jer, nak kata takde cahaya menipu la tu, kan? pasal kalo takde cahaya takkan aku nampak plak suasana siang ni haa...( terasa mcm kat lokasi filem Twilight plak - Forks , yg manjang mendung dan ujan ). 

Twilight scene - sekadar hiasan

Masa ni, sume org dah bersiap-siap. Bukan nak gi berlibur, tapi bersiap-siap kemas2 barang2 umah tu ( bagi kawasan yg selalu banjir ). Time ni, diorg mmg susah hati gile-gile la.. pasal duk fikir umah kena air bah. Lepas tu barang abis rosak, nak kena cuci umah lagi lepas banjir surut. Kesian gak dgn diorg ni, dow! Tapi ye la, dah lumrah alam...kejadian tuhan.


   Pakcik ni steady baca paper sambil tgk anak2 main air


Tapi ada gak seronoknya, bukan setakat seronok aje...beronok-ronok plak bila dapat tgk suasana banjir ni. Budak2 main air tak hengat, macam main kat Taman Tema Sunway Lagoon plak dah lagak diorg nih! Pada mak bapak tu, tolong perati la sket anak2 tu yea.. jgn dibiorkan sgt depa tuh. Nanti ada yg menangis tak berlagu.

3 ulasan:

fndrocka berkata...

Kdg bencana alam ni adalah disebabkan oleh kerosakan yg dilakukan oleh manusia

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

salam
gua suka banjir buleh pesta

-MsGoodNite- berkata...

fndrocka - ada betul ckp ko tuh! err.. ko pencinta alam sekitar ke?

brutal - wsalam.. sama la, gua pun suka.