MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Selasa, Januari 04, 2011

Sepakan Padu!!

Hi there! My name is Esbertov... Okeh! Gua mula sekali lagi, sebab gua tahu ramai pembaca kat sini yang tak berapa nak fasih cakap omputeh.

Hai, nama gua Esbertov. Gua adalah pemain bola sepak terkenal dalam liga omputeh. Siapa yang tak kenal dengan pasukan gua? Dari nenek orang hingga ke anak orang sume kenal, Mencester United. Team gua ni memang selalu berada di tangga teratas liga omputeh. Klaseman kata org Greece.

Posisi gua dalam Mencester United ni adalah sbg seorang striker cemerlang, gemilang serta terbilang. Runney tu cuma duduk belakang gua ajer... Apa2 hal mesti gua dulu yang gerak. Kalo dah sangkut sgt gua nak ambush, baru gua pass bola kat Runney tuh!

Suatu hari, team guaterlibat dlm perlawanan menentang team Liverpull atau lebih dikenali sebagai team Cap Ayam. Gua pun tak tahu apesal ramai yang panggil team sebagus Liverpull tu sbg team Cap Ayam. Tapi gua perasan, diorang gua lambang ayam jantan.... betul tak? betul tak? Kah kah kah!

Sebagai seorang striker terbilang, gua mmg cukup hangin dengan mana-mana player yang main lebih kurang dengan gua. Iyelah, suka-suka nak rembat. Suka-suka nak pass. Gua sikit punya susah nak cari gol, diorg suka-suka nak hilangkan bola.

"Woi! Nanny.. Lu apehal? Saje tak puas hati dengan gua ke apa? Asyik2 lu aje nak rembat. Lu striker ke, gua?!", sound gua kepada Nanny, pemain tengah team gua.

"Weh! Apek..(bukan KF ye!) Lu ni jangan le pass tak tentu hala. Lu ni buta ke hape???, marah gua pada Pak Jeng Sun.

"Lu orang tengok! Cara seorang striker terunggul merembat bola! Haip!!", sambil kaki gua deras menyepak padu bola ke arah pintu gol.

"Adoiii!!!!", tiba-tiba gua dengar suara org mengaduh kesakitan. Gua tengok player pasukan gua semua pakat berkumpul kat tepi padang. Baru gua perasan, rupanya gua dah terembat dengan padu muka boss gua, Sir Alex Furngusen!

5 ulasan:

poyotito berkata...

jenis sembang bola..


dengan jenis "Penyederhanaan ulasan telah diupayakan. Semua ulasan perlu diluluskan oleh pengarang blog."

haha

♥ Juliana Violet ♥ berkata...

Hee hee... Imaginasi yang sangat bagus.
Mula2 ingat nak buat tapi takut pulak kena buang kerja nanti.
=p

Dear,
Sorry tau lama tak menjengah. Busy sangat. Tak sempat nak betul2 blogwalking nie...

Esok cerpen awak pulak tau yang Vee publish... :)

-MsGoodNite- berkata...

poyo - gua publish sume...

Cik vee -takpe, kite paham...
oh! dh nak publish? erm... nevesnye.. ahhaha..

♥ Juliana Violet ♥ berkata...

Morning dear,
:)
Vee dah publish cerpen awak tau.
:)
Nice story. :)

http://kisahklasikita.blogspot.com/2011/01/99-hari-kisah-klasik-msgoodnite-biarkan.html

-MsGoodNite- berkata...

tenkiu cik Vee :)