MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Selasa, Julai 05, 2011

Merancang Angan-Angan

Kadang2 hidup ni tak semudah yg lu org nak. Jangn nk menipu la kalo lu org x penah fikir atau bayangkan lu org ada pasangan hidup yg cun/hensem, lu org adalah org kaya ternama atau paling tidak menumpang tuah kekayaan mak bapak lu org yg kaya tahap gaban macam tokey Genting, tokey Maxis dan tokey kilang gula.

Gua dgn jujurnya mengaku, gua penah. Pernah berangan2 mcm kat profil gua tu tp bila gua fikir2 balik, gua rasa sgt2 membuang masa. Lebih baik gua buat perkara yg boleh mendatangkan faedah dan keuntungan kpd gua. Berangan mmg x salah, kata org berangan ni salah satu cara pencetus semangat utk mendapatkan sesuatu tp gua tgk ramai juga yg berjaya tanpa angan2 sebaliknya dengan rancangan. Merancang untuk menjadikan angan2 satu kenyataan.

Oleh itu, pada hari ini, gua sudah merancang satu plan yg boleh tahan tiptop dgn harapan apa yg gua nk tu, dpt gua capai. Tak susah, memula kita kena rancang sesuatu yg boleh kita capai. Makan GCB McDonalds misalnya. Itu rancangan gua minggu ni. Jadi gua akan usahakan agar ianya tercapai.

3 ulasan:

Jiejah Gorjes berkata...

aku berangan nk jadi kan blog aku ala2 cerpen la rasa2 menjadik tak wawawawa

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

Buat je, aku sapot ko! Hhehehehe