MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Rabu, Mei 30, 2012

Nikmat Hari Minggu

Suatu hari di hari minggu Murad cuma melepak di rumah. Nikmat. Dah lama tak lepak bermalasan di rumah. Feel dia, sama macam kau orang tidur waktu subuh. *ehemm...utk orang pompuan cuti solat uzur syarie* Dalam pada melepak tu, Murad tak lepak kosong. Dibancuh air sirap bandung sejug, diulam dengan keropok Moni. Terbayang oleh Murad iklan keropok Moni di tv. Dua keluarga berentap sambil mengadu-adukan keropok Moni antara mereka. Cis! Macam gampang.

"Kriukkk......" Bunyi pintu bilik di buka. Bob, teman serumah Murad keluar menampakkan susuk tubuh bulatnya. Mantap. Dahi Bob berkerut. Mukanya tak semenggah, seperti memikirkan sesuatu. Sebagai satu-satunya teman serumah Bob, Murad merasa bertanggungjawab untuk amik berat pasal Bob yang sedia ada berat. Apalah salahnya bertanya masalah kawan, bukan kena angkat si Bob ke hulur ke hilir pun.

"Muram aje Bob, kenapa?"

"Duit aku hilang"

"Banyak ke?"

"RM50, dah merata aku cari. Dahlah ujung bulan, duit tu la aku harap buat isi minyak motor," jelas Bob dengan harapan Murad dapat menolong dia mencari duitnya yang mungkin tercicir di mana-mana atau tersalah letak. Paling tidak pun dia berharap, Murad akan tolong dia bagi pinjam RM50 walaupun Bob tahu Murad lebih sengkek daripadanya.

"Haaa.... Aku tau siapa yang boleh tolong cari duit kau," Murad bersuara sekaligus mematikan harapan kedua Bob.

"Betul ke? Takkan nak jumpa bomoh. Nak bayar pengeras jampi dia lagi. Berbaloi ke?"

"Tak payah bomoh-bomoh. Syirik sume tu. Cuba kau google, " jawab Murad dengan muka tak bersalah. Niat nak bergurau la kononya tu.

Dan hari minggu itu menjadi kurang nikmat lagi apabila Murad terpaksa menuam mukanya sampai ke malam yang lebam akibat di tumbuk oleh Bob.





Sent from my BlackBerry® wireless device

Tiada ulasan: