MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Selasa, Oktober 09, 2012

Review MURTAD

Dua hari lepas aku baru selesai menamatkan pengembaraan bersama dua orang kembar yang kacak lagi tampan yang bekerja sebagai pembunuh upahan. Orang utara bak ang! Dia punya cakap, mak ai! pelaq, nakromm segala macam ada. Datang KL nak gi interview kerja tapi lain yang diinterview, lain kerja yang dapat bak ang!

MURTAD yang aku beli bersama HILANG, ialah novel pertama tulisan Brader Gorn/Mat Gorn atau dalam surat beranak dia nama Hasrul Rizwan. Sebelum ni beliau banyak tulis cerpen tapi aku belum pernah baca la. Murtad ni kisah kembar Adam dan Akhil Talha yang merantau di KL dan akhirnya terjebak menjadi pembunuh upahan. Ya, pembunuh upahan yang membunuh manusia-manusia murtad. Orang-orang islam yang keluar dari Islam dan menghasut pula orang Islam lain untuk keluar dari Islam adalah golongan murtad pertama yang diperangi oleh Adam dan Akhil.



Tau aje lah, kalo kejra sebagai pembunuh upahan ni gaji kemaen besaq. Dapat tugasan dari orang yang tidak diketahui identitinya padahal sebenarnya bos diaorang tu ialah ayah diorang sendiri. Bapak kaya Talha, buleh upah orang membunuh. Sedia rumah, kereta segala macam. Fuh! Hebak!

Tapi part yang terexcitedkan aku ialah apabila watak Nipis dan Koperal Azman dari buku ZOMBIJAYA digabungkan untuk satu sence pendek. Siapa sangka? Special appereance dari Nipis dan Azman dalam Murtad. Olahan yang baik dari Brader G. Plot cerita bunuh membunuh ni biasalah, kalo takde konspirasi tak sah la kan? Konspirasi antara siapa dengan siapa, kau orang kena baca sendiri. Apapun, tahniah untuk Brader G sebab menggarap Murtad dengan baik walaupon aku tak berapa nak faham sikit ending dia pasal Joe yang memula dah ajal sebab kena tembak. Andaian yang aku boleh buat, Joe tak mati tapi koma dan dia dapat cahaya keinsafan untuk kembali kepada agama Islam.


2 ulasan:

Gillette Flores berkata...

Naissss...
Terasa nak baca pulak :)

-MsGoodNite- berkata...

Boleh vee... dapatkan segera di pasaran. cewaahh!