MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Selasa, Mac 25, 2014

Nasi Kangkang

Buku ke dua tulisan pelajar Uitm terbitan Lejen Press ni sama seriusnya macam buku pertama berjudul BABI dulu. Pendekatan Azwar menulis tentang kehidupan yang bukan rekaan sedikit sebanyak membuatkan aku terfikir, budak ini cukup matang.

Azwar menggarapkan 3 watak utama dalam ceritanya yang menjurus kepada cinta 3 segi. Biasalah, bila dah 3 segi, yang satu itu pasti bertepuk sebelah tangan.

Fahmie seorang yag setia pada cinta dan mengharapkan cintanya berakhir sehingga ke akhir hayat. Badrina gadis bertuah pilihan Fahmie juga mengharapkan sedemikian tetapi disulami dengan tindakan jijik diluar kotak pemikiran manusia moden apabila memilih jalan hitam mengenakan Fahmie dengan "nasi kangkang" setelah mereka bernikah. Jannah atau Jack yang mencintai Fahmie dalam diam mengetahui perbuatan jahat Badrina mengambil keputusan untuk membongkar segalanya kepada Fahmie dengan bantuan rakan baiknya Suhaili.

Azwar tidak pernah mengecewakan dalam menyelitkan nilai pengajaran di dalam tulisannya. Jangan sangka yang baik itu baik.

Sent from Yahoo Mail on Android

Tiada ulasan: