MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Selasa, Februari 10, 2015

Family Weekend; I-City Shah Alam

Hello...
Selamat menempuh another new week of February 2015. Rasa ade lebih semangat minggu ni. Tak sure sebab apa just feel good saje.

Oh yeah! Baru balik dari kampung ngambik adik pompuan aku yang the one and only. *dah citer at my last entry*. So, on that weekend berjaya juga merealisasikan rancangan untuk ke I-City di Shah Alam. Well, selalunya kalo aku balik Dengkil jarang sangat dapat kuar reramai ngan family, cousin, anak buah sume sebab ada aje kawan kawan yang datang jemput aku pegi hang out. Kali ni aku decide untuk spend time dengan family saja.

Actually ni seken taim gi I-City. Dulu penah pergi tapi banyak tempat belom siap. SnowWalk tu pon masih dalam proses renovation. Tapi masa tu skali masuk parking rm10 dan untuk masuk ke playground macam funfair yang ada air pancut berirama dengn lampu warna warni tu tak kena bayar. Nak main je baru kena bayar. Tapi sekarang nak masuk dalam kawasan playground tu dah kena bayar. Parking plak ikut masa. Setiap permainan kena charge la of course.

First destination kitorang masuk SnowWalk. Rm35 untuk dewasa. Kanak kanak aku lupa. Sebab cousin aku yang bayar guna card point I-City. Kalo ade member card ni untung. Every ringgit yang kite topup dalam tu akan bagi point untuk kite guna kalo nak main permainan kat playground. Nak masuk situ pon nanti pakai point. Masuk Snow Walk memang sejuk gile. Memula tu tak rase sangat sebenarnya. Tapi lelama tangan kaki mula rasa kebas sebab kitorang tak amik boots and gloves. Jacket diorang memang provide masuk dalam harga tiket. Memang meniaga kaw kaw. Kat dalam ni ade statue ais ngan lampu warna warni bentuk penguin flamingo dan binatang kutub lain. Ada igloo.








Tapi paling syok ada slide macam kita main papan gelongsor. Yang yang sedikit landai sesuai untuk kanak kanak. Ada yang tinggi orang dewasa pon boleh cuba. Ada juga permainan meluncur yang kite kena kayuh sendiri macam papan luncur kat salji tu. Camne nak cakap ni, aku tak tahu nama dia. Pendek kata memang syok sangat. Betul betul rase macam kat oversea. Aku try juga nak check suhu kat dalam tu sampai - bape tapi coverage network kurang memuaskan plak.

Next, kitorang pergi Trick of Art House. Kat sini ada banyak lukisan lukisan yang dilukis secara 3D. So, kite boleh amik gambar, masuk sekali dalam watak dalam gambar. Seolah olah gambar itu hidup. Sangat teruja kat sini. Anak anak buah aku pon kemain berposing. Untuk setiap lukisan tu sebenarnya ade disertakan gambar contoh bagaimana kita nak shoot dengan those painting supaya ia nampak real. Tapi bergantung pada yang amik gambar gak. Kalo jurufoto tak berseni, tak pandai amik angle cantik, tak jadi juga. Contohnya adik aku la. Aku amik gambar dia cun je.. giliran aku hampeh.

Last.. kitorang masuk kawasan playground. Nasib baik cousin aku ade membercard then boleh guna point. Kalo tak, jangan harap aku nak masuk dalam ni walopon tempat dia cantik..penuh dengan lampu warna warni. Tengok air pancut berirama memang mengasyikkan. Tapi lelama penat juga berjalan. Last last lepak je 1 tempat. Hahaha

Korang yang nak datang sini sangat dialu-alukan. Ia ibarat macam USS la lebih kurang. Macam juga Genting Theme Park walopun tak 100% serupa. Mungkin I-City bajet sikit tapi still need money. Kalo 1 tempat masuk kena rm35, kira la kalo nak masuk semua. Itupon banyak yang aku tak masuk macam Adventure of Ice Age, Red Carpet, House of Terror... poket koyak. Huhuhu


*update entry thru phone macam ni la jadinye. Tetiba gambar sume kat tengah tengah plak. Lantak la...

Tiada ulasan: