MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Sabtu, Februari 07, 2015

Weekend Occasion Dan Rugged Cake

Hai.. selamat pagi. Hari ni kite bersiaran dari Dengkil; my hometown. Amboi.. pagi ekk, kalo korang baca malam karang, nasib la kan. Blog bukan ada siaran langsung.

Weekend ni balik kampung. Balik sebab berurusan sebenarnya. Nak jemput my lil sister yang bakal pulang dari pengajian di Indonesia. Cewaahh! Ayat kemain. Pengajan konon. Actually program student exchange je pon antar UiTM dengan Binus University. 6 bulan dia kat sana, ada la balik sekali. So ni dah habis semester akhir dah abis final paper, balik terus tunggu je hari konvo.

Orait, nak bagitau on friday sebelum gerak balik Dengkil aku ade buat kek. Rugged cake. Aku pon baru try ni. Tengok ramai sangat yang jual kat fesbuk. Nak beli macam tak berbaloi, mahal sangat. Try buat je sendiri. Cari resepi kat google. Search blog yang suka share resepi resepi sedap. Alhamdulillah, menjadi Walopon aku sendiri tak sure camtu ke rasa rugged cake tapi bila rasa tu sedap iya la tu kot. Hahaha

Plating dengan hiasan memang la takleh lawan ngan orang berseni. Aku keras tangan. Jadi buat kek pun dah kira ok, so dari segi hiasan tu bukan masalah besar pada aku. Encik husben kate dah boleh buka kedai kek. Kuat betul bodek.

Selaras dengan kegilaan baru, asik buat kek aje la... kasi tambah lemak. Hahahaha

Tiada ulasan: