MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Isnin, Februari 02, 2015

Kegilaan Baru Saya

Hai.. welcome February. Ada apa apa yang istimewa ke bulan ni bagi korang? Kalo ada, hope korang enjoy meraikan.

Aku nak citer pasal something yang encik hubby beli untuk aku semalam. Takde apa apa speacial occasion. Tapi sebab aku request benda alah tu. Ala.. bende murah je takde la nak makan rege sampai ratus ratus pon. Request beli mixer jer.

Sejak dua menjak ni macam rajin la nak buat kek ke, kuih ke. Oven dah ade, so aku request mixer la. Selalu buat kek yang boleh kukus sebab oven takde (nasib baik ade pengukus). Nak mix kan telur ke apa ke pakai kepuk telur tu, tak pon kalo malas sangat guna blender. Selalu pon, elok aje kek tu masak. Menjadi la kata orang. Tapi apalah salahnya kalo kite cuba lengkapkan koleksi peralatan kat dapur tu, ye dak? Untuk kemudahan kita juga.

So, semalam lepas beli barang barang dapur, encik hubby ajak la masuk kedai letrik yang dekat dengan supermarket yang selalu kitorang shopping. Ada beberapa jenis dan brand. Tapi aku pilih hand mixer je jenama Faber. Sengaja tak nak amik mixer yang ade mangkuk dengan stand tu. Memikirkan ruang dapur yang kecik, nanti takde space sesuai nak simpan mixer tu, so aku decide beli handmixer je. Boleh jimat ruang sket. Selit selit simpan dalam kabinet pon takde masalah sangat.

Esok lusa plan nak bakar lagi 2 bijik kek pisang. Amik pisang kat umah mak mentua kelmarin. Minggu lepas 2 bijik, minggu ni lagi 2 bijik. My husben suka betul makan kek. Sebab tu dia layan je bini dia nak oven mixer sume. Janji buat kek yang dia suka. Hahahaha...

*gambar sekadar hiasan*

Sent from Yahoo Mail on Android

Tiada ulasan: