MsGoodNite ialah

Foto saya
Terengganu/Selangor, Malaysia
Selfish and Arrogant

Sabtu, November 05, 2011

Review Awek Chuck Taylor by Nami Cob Nobbler

Ini kali kedua gua buat review ttg buku yg gua baca. Sebelum ni Sperma Cinta by AkuLinglung. Selalunya gua suka buat review pasal filem, walupun filem tu dah oldie. Kali ni gua pilih AWEK CHUCK TAYLOR tulisan brader Cob Nobbler. Tapi terus terang, gua belum pernah baca tulisan dia kat blog sebelum ni. Apatah lagi gua nak follow blog dia tp gara-gara buku ni, gua dah follow dia kat twitter. Kat blog tunggu dulu, sbb gua susah nk blogwalking skrg. Gua terpaksa amik masa sket nk tulis review ni, sbb nak abiskan baca pun gua amik masa 3-4 hari. Sebabnya, gua nak synchronize dgn artikel Tribute to Elly dlm Kitab Terfaktab. Bila citer2 touching, gua jadi selow.


Tak yah buang masa. Buku ni buku indie. Kisah benar penulis, watak Hafiz. Nama dalam kad pengenalan barangkali. Hafiz watak utama yang mencari cinta tanpa jemu. Cinta itu mmg beliau jumpa tapi banyak yg tak kesampaian. Gua ingat beliau kena mandi bunga. 

Mira - budak pompuan yg gua fikir sgt lain dr yg lain. Gua ingat kalo gua jumpa Mira ni, gua takut nk geng ngan dia. Hatta gua fikir, dia pun takkan geng ngan gua kot walaupun gua suka style dia ngn Chuck Taylor. Gua rasa mcm dia too wide open, free thinker. Seorg yg gila baca buku. So, lu org takkan sangka kalo dia baru 18 tapi cara fikiran dia macam org dewasa yg penuh fact dalam kepala. Itu buat gua sgt kagum. Tapi sorry to say, gua tak berapa nk suka attitude dia yg too rude, kasar especially dengan Hafiz, seolah-olah takde rasa respect pada boyfriend dia. Itu pendapat gua la. Anyway, inilah juga perempuan yg Hafiz takleh lupa walaupun kisah tu dah lama hingga terhasilnya Awek Chuck Taylor. She is Awek Chuck Taylor.

Nana - Beliau adik Mira. Gua tak pasti beza dia ngan Mira bape tahun. Nana ni ada penyakit gagap, tapi dia ada kelebihan lain. Fair, kan?! Tuhan buat kita. Kurang kat sini, lebih kat situ. Okeh. In same time Hafiz jatuh cinta dlm diam dgn Nana. Senang ckp, sama2 jatuh cinta. Hanya apabila Hafiz jadi hero menyelamatkan kucing nana drp di tabrak mobil, kata org Indonesia. Ni kalo Nami hantar cerpen kat Lejen Press kisah selamat kucing utk buku Hero, gua konpem lulus ni.

Hafiz melalui banyak pengalaman percintaan yang menyakitkan. Tapi betu la kata org, sebelum kita jumpa yg manis, kita kena rasa yang pahit dulu. Iye dak? hahaha
Pendek kata, Awek Chuck Taylor ada macam2 rasa. sekejap dia buat lu org jadi berat utk fikir, tapi sekejap dia buat lu org rileks. Gua suka. Apetah lagi, ini kisah benar. The best love story gua penah baca. Kredit utk Nami Cob Nobbler.

2 ulasan:

akuPM berkata...

harus gua beli ke or harus gua rompak lu punyer koleksi?

-MsGoodNite- berkata...

lu beli la... wat koleksi. lepas ni gua nk beli zombijaya plak.