MsGoodNite ialah
- PeppermintNelly (Known as MsGoodNite)
- Terengganu/Selangor, Malaysia
- Selfish and Arrogant
Jumaat, Disember 14, 2012
Cerita Malaysia Tak Jadi Juara AFF Suzuki Cup 2012
Bermula sumbang pada peringkat kumpulan apabila kalah kepada Singapura 0-3, menang agak besar dengan Laos 4-1 dan menang agak bergaya Indonesia 2-0.
Separuh akhir pertama di SNBJ menyaksikan permainan yang agak seimbang, dan boleh dikatakan menarik. Kedua-dua pasukan Malaysia dan Thailand bermain dengan cemerlang - (serangan dan pertahanan). Seri 1-1 sama bukanlah keputusan yang kita mahukan. Apatah lagi bermain di tempat sendiri, sudah pasti kita menghajatkan kemenangan dan sebolehnya tidak mahu Thailand mendapat jaringan. Namun, dari corak permainan, sebenarnya Thailand lebih mendominasi dan hantaran kemas pemain Thailand sepatutnya dipelajari pemain Malaysia.
Bek kanan, Mahali Jasuli secara tak langsung dah jadi defensive midfielder berjaya mengekang kemaraan Thailand untuk menjaringkan gol dan turut banyak membantu striker untuk membuat percubaan ke arah gol lawan. Itu cerita di SNBJ.
Malam ini, di Stadium Supachalasai, Bangkok segala yang dilihat di SNBJ hilang. Taktikal apakah yang diatur oleh King Gopal dengan menurunkan Mat Yo sebagai penyerang tunggal? Defend 3, dan selebihnya berkumpul di tengah. Masih mengharapkan Mahali boleh mentransformkan dirinya jadi defensive midfielder, maka turun naiklah beliau membantu pertahanan dan bahagian serangan yang tunggal terkontang kanteng. Di mana Safiq? Amar Rohidan? Aku hanya dapat lihat Baddrol, Alex dan Kuna ke sana sini mendapatkan bola. Dapat di kaki Mat Yo, baru nak gelecek hilang dibawa lari sang gajah. Sungguh damn!
Aidil kerap meninggalkan posisi terlalu jauh hingga bagi terlalu banyak ruang untuk striker Thailand membuat percubaan dari jarak dekat. Pada pemerhatian aku, sebenarnya kucar kacir pertahanan sudah bermula sebelum Fadhli Shas dibuang padang lagi. Kemalasan Amar Rohidan membuat overlapping serta kelekaan Aidil. Aku tak faham kenapa kedua pemain yang kerap buat mistake ini masih diberi peluang untuk duduk di 1st eleven?
Kenapa seorang penyerang? Apakah skill Mat Yo tu dah cukup bagus untuk menembusi gawang Thailand. Kemon la Datuk, realistik la sket. Mat Yo bukan Messi - dgn jarak 60 meter, beats 6 players dan score gol.
Kekalahan malam ini sepatutnya menyedarkan kita bahawa bola sepak kita masih sama. Tidak ada kelainan, tidak ada peningkatan. Korang tengok tak corak hantaran kemas pemain Thailand, kawalan bola, counter attack diorang macam mana? Mungkin kemenangan yang belum ini adalah kerana nasib, bukan kerana Malaysia pandai main bola. Referee memang cibai tapi permainan kita juga kurang sikit daripada itu. Perbukaan game pun dah nampak pincang. Korang perasan ke tidak? Grrr....
Kembali ke dunia realiti bola sepak kita, pengurusan perlu berubah. Luaskan pemilihan pemain. Ramai pemain star Malaysia sebenarnya tapi tidak diberi peluang untuk menyarung jersi kebangsaan. Sedih!
Akhirnya Malaysia masih tidak dapat meleburkan rekod tanpa kalah Thailand bertemu Malaysia. Tamatlah cabaran Harimau Malaya untuk AFF Suzuki Cup edisi 2012.
Sekian, terima kasih.
Sent from my BlackBerry® wireless device
Ahad, November 25, 2012
Selamat berjuang Harimau Malaya
Tapi aku puas hati, tiada Zaquan Adha dan puas hati ada Azamuddin Akil.
Semoga berjaya mempertahankan kejuaraan 2010.
Selamanya HARIMAU MALAYA!
Sent from my BlackBerry® wireless device
Isnin, November 12, 2012
Iklan
Sabtu, Jun 02, 2012
Jun dan Aku
Sebut pasal besday, aku memang tak pernah celebrate besday secara langsung. Maksud aku, dgn organized party, ada kek, ada makan-makan, jemput kawan-kawan dan dapat hadiah sambil diucapkan "happy birthday". No. Never. Sampai umur aku 28 ni pun,*eh? Termention plak :p* seingat aku tidak pernah. Tapi kalo secara kebetulan orang ajak makan dan kebetulan hari tu besday aku, itu dikira banyak kali. Tapi takde present la. Dan sebenarnya aku tak kesah. Sebab aku dan adik beradik aku tidak pernah dididik oleh mak bapak aku untuk sambut besday.
Tapi tradisi aku pulak sejak bekerja dan gaji pun macam dah sedap sket, *masa mula-mula keje gaji ciput, x cukup* aku mula manjakan diri aku dengan beli hadiah untuk diri sendiri bila time besday. Paling tak pun, kalo tak sempat beli on the date, sebelum @ selepas pun aku belasah. Janji benda tu adalah yang sgt-sgt aku nak, yang aku suka. Yelah, nak harap orang belikan memang tak la, kan?! Kakakaka.. Aku ingat, kalo aku buat besday party pun, aku takkan dapat stuffs yang aku NAK SANGAT tu. Selalunya takde la benda-benda mahal. Tapi tak juga benda-benda murah. Yang sedang-sedang saja kata Iwan Dangdut.
Yang lepas-lepas aku beli henpon, jam, minyak wangi, henpon. Tapi yang paling best, balik kampung. Siak, kan? Balik kampung pun nak kira besday present paling best. Haa.. Pasal itu tempat bercuti dengan family besar paling best la bagi aku. Macam-macam benda boleh buat, sebab tu aku cakap kalo time besday ada kat kat kampung, memang best. BFF aku pun buleh bawak aku gi makan-makan skali. Betul tak AkuPM?? Huahahaha...
So, tahun ni punya present aku aim satu barang. Sepatutnya aku takleh aim benda tu, sebab last ye aku dah beli benda yang sejenis dengannya. Tapi adrenalin yang ada dalam badan ni melonjak-lonjak menginginkan. Aku betul-betul tak berani nak kata YA. Jadinya, aku buat keputusan untuk senaraikan alternatif lain seandainya aku tak mampu. Jam tangan baru, buat spek baru @ target aku. Nak tau apa? BOLD 4. Hahahaha....
Ok, itu aku. Kalo korang aku tak tau la camne lak gayanye, ye?!
Sent from my BlackBerry® wireless device
Jumaat, November 18, 2011
Selamat Pengantin Baru Linglung!
Dari situ gua selalu blogwalking ke sana dan jadi follower beliau. Amat gua x sangka juga, kalo beliau nak follow gua. Terima kasih.
1st time gua jumpa beliau pulak, masa launching buku blog pertama beliau "Sperma Cinta". Gua dh penah buat review buku ni, boleh check kt KKMD achieved sbb gua update kt fon, ssh nk buat link. Launching tu kt KL tahu?! Gua dr Trganu sanggup pi KL utk support launching tu. Okeh! Tipu sket, sbnrnya kebetulan gua ada agenda di KL pada wktu terdekat, jd dpt la gua jumpa beliau. Masa ni juga, gua dpt jumpa Pipiyapong, Vee Juliet, Hamzah Ian, dan sape ke nama sorg pengulas kat Sokernet. Gua jumpa tunang brader ni jugak, cikgu Vee. Dia cikgu violin tahu?!
Itulah sejarahnya, camne gua boleh kenal dgn brader ni. Rapat x rapat tp kira baik la jugak, kan...sbb gua rasa gua boleh sembang dgn beliau mcm2. Minggu lepas gua pi KL, jumpa beliau dan pasangan utk ucapkan tahniah sbb esok dh tentu2 gua x dpt hadir nk raikan diorg. Gua pass skali hadiah wedding yg x seberapa tanda ingatan pada teman blog yg gua paling respek! 1st time gua jejak kaki kat UYA Distro yg kini jd kebanggaan beliau atas usahasama dengan rakan blog jugak - Deus (bkn nama sbnr gua igt). Gua dh tau UYA kt mana, hope lepas ni, gua boleh ke sana lagi.
Mungkin ada yg tanye, apesal gua mesti nak tulis pasal brader ni? Jawapan gua senang je, dia blogger kental pertama yg gua follow dan x sombong. Keduanya gua mmg menghargai kalo org baik dgn gua. Boleh? Kahkahkah! Anyway, selamat menjadi suami mithali bro!
Khamis, Jun 23, 2011
Review Sperma Cinta by AkuLinglung
Rabu, Jun 15, 2011
Okeh! Blog Sudah Di Apdet!
Minggu lepas final FA Cup Terengganu v Kelantan, gua berkesempatan menonton di stadium. Selalunya nonton di tv dan jarang2 di padang bola. Tengok bola di stadium ni dia punya spirit lain mcm sket. X sama dgn tgk kt tv dan ada lebih kurang sket dgn tgk kat padang tp lain. Kat padang xde kerusi, kat stadium ada. So kalo penant berdirian lu org boleh duduk sambil perati pakwe2 yg ramai tu (bg pompuan) dan makwe2 yg dua tiga kerat (bg lelaki). Sumpah! Berbaloi2 juga gua ke stadium bila Terengganu menang 2-1 ke atas Kelantan. Alhamdulillah! Skuad Peteh mmg nelang!!!
Ok, sabtu ni gua pun rase mcm x sabar2 nk turun CM sempena launching buku Sperma Cinta hasil tulisan Linglung. Laris mcm goreng pisang buku brader tu. Tambah2 skrg dh jd saudagar payung plak gua dengar. Ermm...rezeki nk jd raja barangkali.
Dan pada Isninnya, gua akan bergraduasi di PWTC. Selamat menjadi seorang graduan kata gua pd diri sendiri. Terima kasih!
Jumaat, Februari 04, 2011
Makan Free Ke?
Isnin, Januari 10, 2011
AJL25 - Gua silap percaturan!
Khamis, Disember 30, 2010
Malaysia lah juara!
Sabtu, Disember 04, 2010
Host 2018 & 2022
Jumaat, November 12, 2010
Aku dan Futsal
Sabtu, Oktober 30, 2010
Final Piala Malaysia
Halftime Kelantan dah kena 0-1. Sampai habis masa tak tau mcm mana.. Lantak pi la pasal aku pun bukan penyokong Kelantan, cuma bagi kredit sket pasal tahun lepas diorg dah nangis2 kalah ngan N9. Cuma harap2, jangan la puak2 mat barat nih duk emo lebih2. Tapi rasanya, perkara tu x dpt dielakkan jika Kelantan kena 2-0 ngan N9.
Papepun, hidup Oranje!
Sabtu, Oktober 02, 2010
Gambar Suka-suka!
Selasa, September 28, 2010
Hari Bergaloks!!
Sesi sebelumnye dpenuhi oleh saudara Kamal Afendi, seorang pengkaji barangkali tentang jenayah. Memang cukup terkenal dgn ceramah2nye cara utk mengelak, membendung jenayah dlm negara. Pengisian yg biasa2 saje tp cara penyampaian aku beri 'A'. Beliau boleh dikelaskan sbg entertainer..serious entertainer. Pasal topik yg dbincang berat tp beliau boleh buat audience rase rileks. Kalau sapa2 yg penah attend ceramah Kamal Afendi tentu setuju dgn aku.
Lets talked about lunch hour on that day. Waktu yg dpenuhi dgn aktiviti mkn n shopping. X byk yg dbeli. Dgn tempoh masa terhad (b4 4pm kena ada dlm dwn sesi Tun), beli yg btl2 teringin je. Ada sale 50% di SODA Boutique, aku beli sepasang jeans. Then another 50% di VOIR, aku beli sepasang soft strecheble jeans kaler coklat. Last but not least, F.Timber purse. Nasib baik Levi's xde sale. Pasal aku dh masuk then keluar balik keh keh keh! Kwn2 lain xyah citer, 2-3 beg plastik sorang. Itu pasal lambat masuk dwn.
Bln dpn naik KL lg tp mgkin x syok nak shopping coz bkn time gaji..kecian kt kami.. Huhuhu.. Oh! Nanti aku post gmbr yg sempat posing..daa
*Aku - Dah lame x g KL dgn kawan2
Khamis, September 23, 2010
Konfius Aku!
*Aku - Organizer tuh kena study lg la cara2 nk organize jamuan raya!
Khamis, September 16, 2010
Gambar Raya
Selasa, September 07, 2010
Notis Terakhir Ramadhan

Kat fesbuk ramai benor yg duk tagged aku kad raya. Cun2 sumenya.. So, aku pun buat gak la 1-2 tp just edit tulisan aje. Pic pun aku carik kat internet. Tak reti aku nk reka2 mcm Zampeada. Dia takpe, terer!
Okies! mungkin ni entry terakhir aku hingga ke 1 Syawal nanti. Salam Aidilfitri utk semua yg sudi berkunjung ke sini. Maaf Zahir & Batin.
*Aku - Cari daun inai x jumpa2..
Rabu, Julai 14, 2010
Jejaka Pilihan!
Isnin, Julai 12, 2010
Sang Juara Baru!
Kesian Torres. Kat padang terpinggir, dh menang pun terpinggir.


















